۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

اعزام زنان ورزشکار به خارج مایه شرمساری است

نمیدانم چرا هنوز این وبلاگ متروکه اندکی خواننده دارد. بهرحال هر کسی که هستید یک چیزی برای شما می نویسم که وقتی که سر می زنید بی نصیب از اینجا نروید. فعلا برای دست گرمی خبر زیر را بخوانید تا کمی مفرح شوید:

آیت‌الله صافی: "اعزام زنان ورزشکار به خارج مایه شرمساری است"
آفتاب: آیت‌الله صافی گلپایگانی با انتقاد از اعزام ورزشکاران زن به خارج از کشور آن را مایه شرمساری دانست و خواستار جلوگیری از این نوع مسائل شد.
اهم اظهارات وی در دیدار جمعی از اعضای جامعه روحانیت شیراز را در ادامه به نقل از مرکز خبر حوزه بخوانید:
در شرایط کنونی باید با زبان وشیوه مناسب نسبت به اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام داشته باشیم.
انجام معاصی و گناهان و بدحجابی‌ها در بروز مسأله خشکسالی تاثیر زیادی دارد.
باید به سوی خدا برویم و از ارتکاب گناهان و تظاهر به معاصی که متاسفانه روز‌به‌روز در جامعه بیشتر می‌شود، به شدت دوری کنیم.
ما نباید نسبت به عالم غیب و خداوند متعال غافل باشیم.

در همین رابطه یک مصاحبه تلفنی با حضرت آیت الله العظمی آرش گادوین (دامش حفاظت شده است) ترتیب داده ایم که  توجه شما را به اهم آن جلب می کنم.

خبرنگار: در خدمت حجت الاسلام والمسلمین حضرت آیت الله العظمی آرش گادوین دامه حفاظته رهبر مسلمین جهان و نایب بر حق امام زمان و ولی مطلقه فقاهت و نماد بلاهت هستیم و از حضور ملکوتی ایشان فیضی عظیم می بریم و چه فرخنده روزی است امروز که خداوند در رحمتش را به سوی این بندگان حقیر گشوده است و گوش ما را به شنیدن صدای ملکوتی این بزرگ مرد تاریخ اسلام و مسلمین و مرجع المقلدین مفتخر نموده است. اولین سوال خود را به این صورت مطرح می کنیم که آیا ورزش کردن برای زنان جایز است یا خیر.

آرش الگادوین: بسمه رب الجبارین.  اگر موجب مفسده نشود و نامحرم را به سوی خود جذب نکند اشکالی ندارد.

خبرنگار: آیا فرستادن زنان ورزشکار به خارج از کشور جایز است یا خیر.

آرش الگادوین: فرستادن زنان به خارج از کشور نه تنها حرام است بلکه بی ناموسی است و مایه شرمساری همه مسلمانان جهان است. فرستادن زن ورزشکار به خارج از کشور مثل این است که ما زن خودمان را به رختخواب همسایه بفرستیم. بهرحال آن زن مسلمان ورزشکار یک تکانی به خودش می دهد و پستی و بلندی های بدنش نمایان می شود. من از مسئولان این نظام مقدس تعجب می کنم که چطور غیرت می کنند تا چشم بیگانگان به آن زن های ورزشکار بیفتد و خدای نکرده با ناموس کشور ما دچار مفسده شوند. اگر زن دستش را عقب ببرد جلوی او شنیع می گردد و اگر هم خم شود پشتش مفسده برانگیز خواهد شد. در ضمن چه کسی تضمین خواهد کرد که شب ها دست نامحرمان به آنها نرسد؟ کافران که محرم و نامحرم حالیشان نمی شود و اگر دستشان به ناموس ما برسد برای خدشه دار کردن اسلام و نظام مقدس ما چنان مفسده ای می کنند که صد مفسده از بغل آن بزند بیرون.

خبرنگار: می شود در مورد تاثیر بدحجابی و معاصی و گناهان در خشکسالی برای ما بگویید؟

آرش الگادوین: به مسئله خوبی اشاره کردید. اصولا خشکسالی و هر گونه بلایای طبیعی رابطه مستقیمی با معاصی و گناهان بشری دارد. مثلا من خودم یک روز که داشتم از شهر بم دیدن می کردم دیدم که یک دخترخانمی در خیابان ایستاده بود و کمی از موی سر او نمایان شده بود. دو هفته بعد هم آن زلزله شدید و ویرانگر روی داد و آن فاجعه اتفاق افتاد. خوب حالا وقتی که ما می گوییم حجاب خود را حفظ کنید فکر می کنند که برای خودمان می گوییم. نه به خدا برای خودمان نمی گوییم. برای خود شما می گوییم بدبخت ها که فردا آوار بر سرتان خراب می شود. فردا آتش به خانه و جنگل هایتان می افتد. فردا خشکسالی می آید و از تشنگی و گرسنگی تلف می شوید. اگر هم هیچکدام از این بلایا در این دنیا بر سرتان نازل نشود در آن دنیا چنان بلایی سرتان می آید که روزی صدبار فریاد می زنید که خدایا ای کاش که در همان دنیا من را به زیر آوار می بردی و یا به آتش می کشیدی. روزی هفت بار با چاقو تمام اعضای بدن شما را قطعه قطعه می کنند و دوباره به هم پیوند می زنند. شما را از همان موهای فر شده تان می گیرند و دور خودشان می چرخانند تا موهای شما از بیخ و بن با پوست سرتان کنده شود و دوباره آن را با اتوی داغ به سرتان می چسبانند. یعنی خدایی که در آن دنیا چنین جزاهایی را برای گناه کاران و بدحجابان در نظر گرفته است در این دنیا به عقلش نمی رسد که بلا بر سرشان نازل کند؟ وقتی گناه در یک جامعه اتفاق افتاد تر و خشک با هم می سوزند و همه به جزای گناه یک نفر تلف می شوند. آخر تو که موهایت را ریخته ای بیرون همین الآن بیا پیش من تا یک سیخ بکنم توی ماتحتت ببین میتوانی تحمل کنی؟ اگر توانستی که هیچ ولی اگر نتوانستی چطور می خواهی سیخی را که خداوند قرار است به ماتحتت فرو کند تحمل کنی؟

خبرنگار ما که از پشت تلفن ترسیده است و موهایش را به زیر روسری خود می تپاند: استاد می شود کمی برای خوانندگان ما توضیح دهید که چگونه می توانیم به سوی خداوند متعال برویم و از او و جهان غیب غافل نباشیم؟

آرش الگادوین: باید تا جایی که می شود از عقوبت الهی بترسیم و ناموس خودمان را از چشم و دست نامحرم دور نگه داریم. نباید بگذاریم که ناموس ما به کشورهای دیگر سفر کنند. نباید ناموس خود را طوری به خیابان ها بفرسیم که نامحرم به مفسده بیفتد و اصلا بهتر است که ناموس ما در خانه بماند. چرا باید جامعه ما طوری باشد که وقتی از خانه خارج می شویم چشممان به زن ها و دختران نامحرم بیفتد. اگر خدای نکرده دچار مفسده شویم و در پی آن زلزله نازل شود چه کسی جوابگوی آن خواهد بود؟ باید زن ها و مردهای نامحرم را تا جایی که می شود از یکدیگر دور کنیم. همین لبه روسری را می بینید؟ هر چقدر که آن را جلو بکشیم به خدا نزدیک می شویم و هر چقدر که آن را بالا ببریم از خدا دور می شویم. برخی از دخترها طوری از خانه بیرون می آیند که اعوذ بالله عالم غیب هم به مفسده می افتد.

خبرنگار: از اینکه وقت ملکوتی خود را به ما دادید بی نهایت سپاسگزاریم


آرش الگادوین: و من الله التوفیق و احسن الخالقین. حالا همشیره اگر از این طرفها گذر کردید یک سری هم به اینجانب بزنید تا مسائل را از نزدیک برای شما تشریح کنم.


خبرنگار: بله حاج آقا حتما خدمت می رسیم