۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

درج آگهی گرامیداشت سالگرد اعدام يک عضو يک گروه سياسی


به نقل از پیک ایران:
گزارش دریافتی : روزنامه اطلاعات شنبه هشتم خردادماه 1389 در صفحه 15 این روزنامه اقدام به چاپ آگهی یادبودی برای انوشیروان لطفی نمود. انوشیروان لطفی از کادرهای سازمان چریک های فدائی خلق (اکثریت) بود که در رژیم سابق به حبس ابد محکوم شده و قبل از انقلاب در پی آزادی زندانیان سیاسی از زندان آزاد گردید . وی متولد ١٣٢٨ و دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران بود . لطفی بعد از انقلاب در مرداد ١٣٦٢ زمانی که از شمال عازم تهران بود، در طی راه دستگیر شد. محل بازداشت او ابتدا کمیته انقلاب و سپس زندان اوین بود.
دادگاه انقلاب اسلامی تهران انوشیروان لطفی را به مرگ محکوم کرد. وی بعد از ظهر روز ٦ خرداد ١٣٦٧ در زندان اوین اعدام شد. بنا به گفته نزدیکانش، جسد او را به خانواده اش تحویل ندادند و مادرش با کنار زدن خاکها در گورستان خاوران از طریق پیراهنی که به تن داشته او را شناسایی کرده است.
خبر اعدام آقای لطفی در روزنامه اطلاعات به تاریخ ٨ خرداد ١٣٦٧ نیز چاپ گردید و بعد از 22 سال باز آگهی یادبود وی در همین روزنامه درج شد.
شایان ذکر است که به گزارش بیداران، در پی اعلام گرفتن مراسم سالگرد توسط مادر لطفی ماموران در ساعت ۱۱شب 8 خرداد امسال به منزل ایشان هجوم برده و هر چند به داخل منزل نمی روند، اما از همه می خواهند که خانه را ترک کنند. ماموران با ضبط مدارک افراد، مراسم خصوصی مادر لطفی را به هم می زنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر