۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

گاردین : زنان بی حجاب ایران زلزله می سازند


گاردين : ایران یکي از زلزله خیز ترین مناطق جهان است. به پیش بیني محمود احمدي نژاد، قرار است زلزله اي در تهران به وقوع بپیوندد پس باید 12 میلیون نفر از ساکنان این شهر بیرون بروند. یک روحاني توضیحات عجیبي در این مورد داده است.

حجت الاسلام کاظم صدیقي، گفت: "زناني که طبق موازین اسلامي لباس نمي پوشند، مردان جوان را به بیراهه مي کشانند و زنا را در جامعه گسترش مي دهند که احتمال زلزله را تشدید مي کند". زنان در جمهوري اسلامي باید از فرق سر تا نوک پایشان را بپوشانند، اما بسیاري از آنان، بخصوص زنان جوان به این قانون بي توجه هستند و لباس هاي تنگ مي پوشند و روسري هایشان عقب است و موهایشان را بیرون مي گذازند. صدیقي در نماز جمعه هفته گذشته پرسید: "براي اینکه زیر آوار نمانیم، چه باید بکنیم؟ هیچ راه دیگري جز پناه بردن به مذهب و تطبیق دادن روش زندگي مان با دین وجود ندارد. در حدود دو دهه است که زلزله شناسان در مورد احتمال وقوع زلزله و عواقب وحشتناک آن در آینده نزدیک، هشدار داده اند. برخي از کارشناسان حتي پیشنهاد انتقال پایتخت را داده اند. تهران که گسل هاي طویلي دارد و طول یکي از آنها به بیش ار 50 مایل مي رسد، از سال 1830 تا کنون زلزله اي نداشته است".

در سال 2003، زلزله قدرتمندي شهر جنوبي بم را لرزاند که 31 هزار نفر، در حدود یک چهارم جمعیت شهر در آن کشته شدند و ارگ قدیمي این شهر هم ویران شد.

یکي از اولیاي الهي به من گفت که از مردم بخواهم که توبه عمومي کنند. چرا؟ چون بلایاي طبیعي ما را تهدید مي کند. وي با اشاره به خشونت هاي بعد از انتخابات ماه ژوئن گفت: "زلزله سیاسي که پیش آمد، واکنشي بود به برخي حرکات. و حالا اگر در تهران زلزله طبیعي بیاید، هیچ کس قادر نخواهد بود با این بلا مقابله کند مگر اراده خداوند و فقط اراده خداوند... پس بیایید خدا را مایوس نکنیم."

دولت ایران و نیروهاي امینیتي سال گذشته درگیر مواجهه خونین با جنبش گسترده معترضان به نتیجه انتخابات بودند؛ آنان معتقد بودند که در انتخابات تقلب شده است.

احمدي نژاد دو هفته پیش زلزله تهران را پیش بیني کرده بود اما گفته بود که تاریخ دقیقش را نمي داند. او اعلام کرد که نمي تواند دستور جابجا شدن همه 12 میلیون نفر ساکن تهران را بدهد. اما گفت: "اما باید پیشگیري هاي لازم را بکنیم .... دستکم 5 میلیون نفر باید تهران را ترک کنند تا خلوت بشود".

صادق محصولي، وزیر رفاه هم گفت که نماز و دعا و توبه بهترین راه مقابله با زلزله است. ما نمي توانیم سیستمي براي مقابله با زلزله پیدا کنیم اما خداوند این سیستم را بوجود آورده است و آن دوري از گناه، دعا، توبه، صدقه دادن و از خود گذشتگي است.
منبع : روز آنلاين

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر