۱۳۸۹ مرداد ۴, دوشنبه

همه چيز به نوعی به "بد حجابی" مربوط است

قزوين خبرگزاري ایلنا: سرهنگ سیدحسن فخاری افزود: حجاب و پوشش در بینش توحیدی پیش از آنکه نیازی طبیعی باشد، امری فطری است و حفظ حجاب در جهانبینی اسلامی فرمانی از سوی خداوند سبحان است.
وی اضافه کرد: بانوانی که با پوشش نامناسب، بی توجه به حقوق سایر شهروندان می باشند، موجبات برهم زدن آرامش در جامعه را فراهم می کنند.
سرهنگ فخاری تصریح کرد: بدحجابی و بی توجهی به موازین شرعی و دینی موجب افزایش آشفتگی و انحرافات اخلاقی و در نهایت سستی بنیان نهاد خانواده، افزایش طلاق، بروز نزاع و گسیختگی در خانواده ها و کاهش احساس امنیت به ویژه در زنان می شود.
این مسوول اضافه کرد: این ناهنجاری اجتماعی اولین لطمه را به خود فرد وارد می سازد و زمینه ساز برخوردهای توهین آمیز برخی با فرد بدحجاب را فراهم می سازد.
سرهنگ فخاری، کمبودهای روحی و عقده های روانی، احساس کمبود شخصیت، خودباختگی فرهنگی، الگوپذیری از رسانه های غربی را بخشی از علل و انگیزه های بی حجابی برشمرد و گفت: برخی افراد نیز به دلیل ناآگاهی از آثار شوم و زیانبار دنیوی و اخروی بدحجابی، به سوی این انحراف اخلاقی کشیده می شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین، تعلیم و تربیت نادرست را از دیگر علل بدحجابی دانست و افرود: برخی والدین با این تصور که رعایت پوشش اسلامی موجب محدودیت و آزار فرزندانشان است، آنها را از این مصونیت محروم می کنند.
سرهنگ فخاری، مصونیت جامعه از انحرافات اخلاقی، تقویت ارزش های دینی، استحکام نهاد خانواده و اصلاح رفتارهای آحاد جامعه را ازجمله فواید رعایت حجاب برشمرد.
وی در ادامه گفت: افزایش آگاهی ها و انگیزه و علاقه به رعایت موازین شرعی در وهله اول وظیفه خانواده و سپس برعهده مسوولان اجتماعی بوده و وظیفه نیروی انتظامی در این زمینه هشدار و برخورد با افراد خاطی است.
این مسوول تاکید کرد: والدین باید محسنات حجاب اسلامی و مضرات بی حجابی را برای فرزندان خود بیان کرده و ارتباط عاطفی خود را با فرزندانشان تقویت کنند.
سرهنگ فخاری، تهی شدن خانواده ها از معنویت را عامل بسیاری از خیانت ها و درگیری های خانوادگی دانست و افزود: بی بندوباری و زیرپا گذاشتن ارزش های دینی، نهاد خانواده را از معنویت، صفا و پاکی تهی می سازد و موجب از هم گسیختگی عاطفی و هنجارهای حاکم بر آن می شود.
وی اظهار كرد: بانوان ما از ریشه های اسلامی و ایرانی غنی برخوردارند و چنانچه به نقش موثر حجاب و پوشش در تقویت بنیان خانواده واقف شوند به طور قطع در رعایت آن کوتاهی نمی کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان افزود: برخی افراد به دلیل مشکلات روانی با آزار و ایجاد مزاحمت برای دیگران به لذت روحی دست می یابند، لذا از دختران و بانوان می خواهیم در صورت مواجه با این مزاحمت ها ضمن برخورد قاطع و حفظ متانت، مراتب را به خانواده و پلیس اطلاع دهند.

****************************************************
توضیح: سرهنگ سیدحسن فخاری یکی از مقلدان حضرت آیت الله العظمی آرش گادوین است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر